Stres a naše tělo

Jak ovlivňuje stres naši mysl a naše tělo? Více informací najdete na této stránce nebo se můžete podívat na můj blog.

6B47268C-4603-404B-AB6C-8E9F98CA6FD6.jpe

4 tipy na snižování stresu

Fyzické cvičení

Dopřejte si pohyb (ideálně v přírodě) minimálně 3x týdně na 30 minut. Pokud nemáte svoji oblíbenou aktivitu dejte si prostor objevovat a zkoušet nové. Pro některé jedince může být snazší najít si pro pohyb partnera a společně pravidelně sportovat. Zkraje můžete vnímat cvičení jako tu poslední volbu, na kterou máte energii a čas, ale věřte nám každá sekunda se počítá a s časem se pohyb stává snazším, přirozenějším a příjemnějším

Zkuste pozměnit stravu a životní styl

Začněte s něčím drobným - dopřejte si 3 kusy ovoce nebo zeleniny denně po dobu jednoho týdne. Vypijte alespoň 8 sklenic vody každý den. Dejte si vlastní závazek plnohodnotného 8 hodinového spánku. Zkuste si každý den pustit vedenou meditaci. Tyto drobné dílčí změny mohou vést k velkým životním změnám a pomohou vám lépe zvládat stres.

Objevte novou zálibu a nebo oprašte starou

Pokud jste mentálně dole, nemáte na nic chuť a nic vám nepřináší potěšení je na čase objevit či oprášit to, co vás dříve těšilo. Nevyčítejte si, že máte potřebu času jen pro sebe budete se možná cítit hoře pokud si ho zkrátka nebudete dopřávat. Jděte na výlet s přáteli, přečtěte si konečně knihu kterou jste již dlouho chtěli otevřít, vypěstujte si květinu na zahradě, přihlaste se na nový kurz, který vás zajímá. Rozšiřte své horizonty vnímání a své niterné limity tím že uděláte něco nového, překonáte novou výzvu jakkoliv malá bude. 

Naučte se správné dechové hygieně

Dechové techniky mohou být velmi snadné. Pro zklidnění stačí zavřít oči, vědomě přesunout pozornost k dechu a prodloužit dech. Zaměřit se na dechový rytmus a prohlubovat výdech. Většina jógových technik obsahuje také dechové techniky které pomáhají snižovat stres. Věnováním 10 minut denně klidnému a vědomému odpočinku může být skvělý nástroj úlevy tenze kterou nám stres v těle tvoří.

... a nebo se nechte VÉST!

On-line antistresový seminář

Jakubem vedené relaxační a dechové techniky

Wim Hof metoda